مراسم توديع و معارفه احمد شهسواري رياست سازمان آموزش و پرورش استان يزد



وعلي زابلي رياست جديد اين سازمان با حضور معاون توسعه مشاركتهاي مردمي وزارت آموزش و پرورش ، جمعي از فرهنگيان و پيشكسوتان و مسئولين استان در تالار تربيت معلم شهيد پاكنژاد برگزار شد.
حيدري در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت : زمان آن فرا رسيده است كه ايران پرچمدار علم ، هنر و صنعت جهان شود ، همچنان كه 1000 سال پرچمدار بوده است.
معاون تو سعه مشاركتهاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت : جوانان ما حدود 300 مدال از المپيادهاي جهان از آن خود كرده اند و اين نشان از يك مذهب مترقي در ايران است.
وي گفت : حساس ترين ، حياتي ترين و سرنوشت سازترين سنگر براي جهاني شدن و گسترش اسلام مدارس هستند.
حيدري خاطرنشان شد : شهيد رجايي معتقد بود مدرسه جاي صرف كردن عمر است.
وي ادامه داد : اوج شكوفايي آموزش و پرورش مردمي بودن آن است .
حيدري گفت : بزرگترين خيانتي كه غربيها به ايران كردند ، مادي كردن تعليم وتربيت ايران است كه دانش آموزان صرفاٌ براي نمره درس بخوانند.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت : در دوره تيموريان 60 مدرسه در يزد وجود داشته است كه براي استان يزد افتخار است.
شهسواري در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از تمامي فرهنگيان و مسئولين استان گفت : من با عشق به معلمي اين شغل را انتخاب كردم و در طول اين سالها تمام تلاشم را كردم و به چيزي جز آموزش و پرورش فكر نكردم.
شهسواري كه 15 سال از مديريت سازمان آموزش و پرورش را بعهده داشته است گفت : ما افتخار مي كنيم معلمين ارزشمند استان در تمام بازديدهايي كه داشتيم فقط مشكلات دانش آموزان و مدرسه را مطرح مي كردند.
وي با اشاره به اجراي طرح بهبود كيفيت در 100 مدرسه استان گفت : براي اجراي اين طرح 9 كميته با 1000 ساعت كاري اين طرح را بررسي كردند تا به مرحله اجرا رسيد كه مي تواند تحول عظيمي در سطح كشور باشد.
زابلي رياست جديد سازمان آموزش و پرورش استان يزد گفت : آموزش و پرورش متعلق به همه است و دانش آموزان سرمايه هاي اصلي هستند.
علي زابلي گفت : از وظايف ما رفع مشكلات معلمان است.
در اين مراسم پيام غلامعلي سفيد استاندار اسبق يزد و سيدحميد كلانتري استاندار سابق يزد به احمد شهسواري قرائت شد و از زحمات ايشان تقدير و تشكر بعمل آمد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا